Tuesday, June 14, 2011

::Masuk Akal Kah??::

dilema dgn top-up course by unimap yg sgt menyusahkan..kot2 ada staff unimap yg berkenaan tb2 terbaca this n3, hope u take note..juz nk menyatakan apa yg dirasai oleh sy, x-student unimap yg terasa seperti "dianiaya" sekali..

br terbaca latest update for top-up course schedule yg br diupload td..mcm nk menangis bl tau WAJIB hadir kesemua kelas yg dinyatakan!!means 28krdt hours MuST be full-filled..gile ke ape??dr pkl 8.30am hngga 10.30pm; non-stop!!

owh, kdg2 rase menyesal menghabiskan 4thn belajar mcm nk pch kpala kt sane dulu..it's mean NOTHING..totally nothing bl korang kembali menyusahkan anak2 murid korang yg mmg dh bersusah-payah time "mengaji" dulu..

tahu tak yg kami dh "keluar" dr sane sudah 5thn??dan secara puratanya i confidentally said dat all of us already hv our own family..if yg msh xberkeluarga pn, confirm mereka seme dh ade kerjaya msg2..

aku dh ade sorang anak, msh baby iaitu 1tahun..ko rase aku nk tggl ke anak aku kat umah??ko nk suruh sape tlg jage??nk import mak kat ipoh datang??ke ko nk aku import mak mertua dr kelantan lak nk naik flight trn mlaka tlg jg cucu dia..ko xpikir seme tu just menyusahkan??
aku dh booked for hotel for 2nights stay, tp confirm seme hotel pon tetapkan masa chechk-out pd pkl 12.00 noon..so korang nak aku campak anak, laki aku kat mane ek sementara nk tggu konon aku habis kuliah pkl 10.30mlm tuh??ada akai ka??
dh la nk kne byr duit mnyk, tol, hotel, mkn lagi..hmmmmmmmm..

yesss, arini mmg aku dlm keadaan stress..stress dgn skp2 manusia yg kdg2 xfikirkan tindakan "lalu" "mereka" akan menyusahkan org2 yg tak "bersalah"..
kalau dr awal ikut spesifikasi yg dh ditetapkan, mngkn semua ni xkn berlaku..
maaf jika ada kekasaran bahasa, tp realitinya itulah apa yg aku rase sekarang..
kalau nak luahkan semuanya mngkn smpi ke mlm pon tgn ni ligat nak taip mcm2, tp aku tau hadnya..
aku hny rase sgt terkilan bl dpt tau "anda kene mengikuti kursus top-up bg subjek2 tertentu utk mendapatkan akreditasi ijazah yg anda perolehi 5thn lalu"..

what the HELL??


sekian..

6 comments:

eiyza said...

mmm aku ingat aku sorg yg sakit hati..seriously aku menyesal cz aku study kt unimap..klu aku tahu aku xkn ambil tawaran tu..baik aku masuk maktab ke kolej komuniti ke..aku yg xde bb ni pn rasa susah cz suami aku time tu sabtu ahad tu laa cuti..klu sehari 2-4 jam leh gak aku lari..ni full day..
mmm ko ambil yer top up..

niKISha said...

ambik ja..tp akan blah blk awl..xkireeeee!!buat rules sendirik..blh x??
watever la unimap, u'r such a destroyer!!

eiyza said...

x try minta pengecualian...minta ambil test jer..

niKISha said...

nak bg alasan ape??aku kn xkeje..xkan nk ckp jage anak lak..diorang leh terima kalo bg alasan camtu x??

eiyza said...

try la..aku rasa boleh laa cz anak hg kecil lg..bodoh laa klu depa xfhm situasi hg..mmg org tu bebal sgt la..

niKISha said...

tu la ja..igt nk try mntk, tp tkt bukti xkukuh..tgk dl camne nnt=(